Проект AIX Microsoft використовує Minecraft для досліджень штучного інтелекту

187 Views Comment Off

Розвиток технологій комп’ютерних ігор і штучного інтелекту завжди йшли пліч-о-пліч. Навіть перша оригінальна версія гри Pac-man володіла, нехай і малою, але дещицею штучного інтелекту, а неігрові персонажі (боти) останніх версій комп’ютерних ігор демонструють настільки складну поведінку, що їх часом неможливо відрізнити від персонажів, за личинами яких ховаються люди-гравці. А зараз починає проявлятися зворотна тенденція, яка полягає в тому, що все більше і більше дослідників намагається використовувати комп’ютерні ігри для навчання систем штучного інтелекту діям в ситуаціях, з якими їм доведеться зіткнутися в реальному світі.

Одним з проектів, дослідники якого використовують вищезгадані принципи, є проект Microsoft AIX.

Багато людей помиляються, вважаючи, що системи штучного інтелекту здатні відразу добре виконувати дії, для яких вони і розроблялися. Однак це зовсім не так – наприклад, система компанії Google DeepMind AlphaGo, яка перемогла в матчі Лі Седоля, 18-разового чемпіона світу з гри Го, була навчена на прикладах понад 30 мільйонів ходів з різних партій. Однак, такий підхід до навчання в корені відрізняється від підходу, реалізованого фахівцями проекту Microsoft AIX, які відпускають штучний інтелект “в самостійне плавання”, дозволяючи йому вчитися з нуля на своїх власних помилках.

Всі існуючі системи штучного інтелекту володіють розвиненими і потужними функціями обробки вхідних потоків даних, наприклад, розпізнавання образів на знімках і відео, розпізнавання слів усного мовлення, але вони з самого початку не мають ні найменшого поняття, що їм з цим всім робити. З цієї точки зору навіть немовля може здобути першість над ненавченою системою штучного інтелекту, адже немовля може робити деякі дії на рівні вроджених інстинктів.

Процес, який використовують фахівці компанії, називається загальним самонавчанням. Цей процес є основним “стовпом”, на якому тримаються всі інші методи навчання і самонавчання, але, на жаль, ефективність роботи цього методу дуже складно перевірити в реальних умовах. Наприклад, якщо взяти вищезгадану задачу з підйомом на гору, то для перевірки ефективності навчання штучного інтелекту буде потрібно, як мінімум, розробити і створити спеціалізованого робота, що само по собі переросте в чималу суму грошей. Та й потім будуть потрібні додаткові кошти на постійний ремонт робота, адже він буде діяти як нетямуща дитина, часто помиляючись і постійно “набиваючи собі гулі”.

Однак, використання віртуального світу гри Minecraft або іншої подібної гри дозволить швидко і легко провести навчання систем штучного інтелекту і перевірити ефективність цього процесу. Адже віртуальний аватар ІІ-системи не піддається ніякій небезпеці як в реальному світі. Він має можливість без фатальних наслідків робити помилки, гинути безліч разів і проводити аналіз ситуацій, які призвели до отримання негативного результату.

Для реалізації всього вищеописаного дослідники випустили спеціалізований відкритий варіант гри Minecraft AIX, який доступний поки тільки для всіх дослідників в області штучного інтелекту, що мають можливість легко інтегрувати ІІ-системи їх власної розробки з віртуальним світом Minecraft. А в самому найближчому майбутньому ця система стане доступна всім бажаючим відповідно до однієї з численних видів ліцензій на відкриті системи.

... ... .
In : Техно

Related Articles

404